maandag 22 april 2013

Rijst met pikante zoutvlees met aardappeltjes met tajerblad

ja ok. Ik ben nog niet zo goed in het verzinnen van gerechtnamen. Maar dit is wat ik vandaag heb gekookt.
Ik heb zeker vijf minuten naar het scherm gestaard om een soort aantrekkelijke gerechtsnaam te verzinnen.
Maar echt , dit is even het beste wat ik kon doen.

De reden waarom ik een lijstje van vijf ben begonnen is een beetje self empowerment. Het helpt mij een beetje structuur in mijn soort chaotische mind te brengen. Trust me , ik ben niet altijd goed wijs. Ma goed, ik heb zoiets van, ik denk niet dat ik de enige ben die wat structuur nodig heeft. Misschien heb jij die dit leest dat ook. And so. lijstje van 5 zou je kunnen helpen ... of niet.. In elk geval zal het je laten denken of niet?

Ook wou ik de wereld laten weten dat ik cakes bak op bestelling (tjek die page, koekjes van thuis). Yeah i know, ik ben all over the place. But bear with me :) I'm a woman in progress

Ma NIW, la me niet weer afdwalen (wat ik nooit doe hehehehe). Vandaag had ik geen zin om een lijstje te maken. So here is een recept of the day. Lekkere inspiratie voor de keuken vandaag.

Rijst met pikante zoutvlees met aardappeltjes met tajerblad



1. Schil en snij de aardappel in stukjes. Bak ze lekker bruin in zonnebloemolie. Schep ze uit en laat ze uitlekkern (ja waar je ze zou laten uitlekken)
2. Zet een pan op het vuur. Gooi de olie erin. Bak de uien en knoflook hierin totdat de uien bijna bruin glanzen.(ze moeten dus niet bruin worden). Schep de uien en knoflook af en toe rond
3. Gooi de peper , tomaat en trasi erbij. Blijf omscheppen en druk de trasi plat. Het kan nu wat kruidig gaan ruiken vanwege de peper en trasi
4. Kruimel de maggi erin en gooi het zoutvlees er hierna in. Lekker doorscheppen. Er zal wat saus loskomen, daar zit alle smaak. Doe de suiker erbij. Blijf doorscheppen. Als je het nu proeft zou het een beetje zoet zout moeten proeven
5. Als laatste de gebakken aardappeltjes hierbij scheppen en eventjes op hoog vuur omscheppen , de aardappeltjes moet een beetje glans van de saus nemen. Vuur uitdoen en smikkelen :)

Ingredienten voor zoutvlees met aardappeltjes
- Aardappelen ongeveer 3-4 stuks
- halve ui ten grootte van een halve golfbal in stukjes gesneden
- 3 teentjes knoflook in stukjes gesneden
- 2 gele pepers in stukjes gesneden
- 1 tomaat ten grootte van een golfbal in stukjes gesneden
- halve theelepel trasi (garnalenpasta)
- 1 maggie blokje (kip)
- een tot anderhalve eetlepel suiker

1. Snij de tajerblad zoals je dat lekker vind en was het
2. Doe de knoflook en uien samen met wat olie op vuur en bak (frui) het tot het glanst
3. Doe de tajerblad erbij , kruimel een maggi erop en zet het deksel op de pot. Laat sudderen tot de tajerblad voor de helft is geslonken en schep dan met een lepel erdoor. De tajerblad moet een mooie groene kleur hebben
4. Neem een klontje boter en gooi het in de pot. Zet het deksel er weer op de pot en laat sudderen op laag vuur tot de boter is gesmolten
5. Schep weer door met en maakt het vuur uit

Ingredienten voor de tajerblad
- 2 bosjes tajerblad
- halve ui ten grootte van een halve golfbal in stukjes gesneden
- 3 teentjes knoflook in stukjes gesneden
- 1 maggiblokje
- klontje (room) boter

Till next time , my dear friends

Met twinkle ogen en een brede smile

Aisah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten