maandag 29 april 2013

Een lijstje van 5 voor beslissingen

Ik heb last van besluiteloosheid. Aai. T is lastig.
Van de meest simpele dingen (groen of zwart truitje?) tot de serieuze zaken (contant betalen of pinpas?)

Ik kwam een van die dagen een quote tegen


When faced with two choices, simpy coss a toin.
It works not because it settles the question for you
but because in that brief moment when the coin is in the air
you suddeny know what you are hoping for

Zenuwslopend want dit is wat ik deed: constant lopen met een muntje en dat ding gooien en la me je vertellen ik ben niet goed in vangen en ik wist na dat hele moment nog steeds niet wat ik moest doen.

Zo waar ik tegenaanloop vandaag een lijstje van 5 voor het nemen van beslissingen

1. Zoek genoeg informatie of denk eerst goed na
2. Als je nietgenoeg info hebt of al lang genoeg hebt nagedacht. Maak dan gewoon een beslissing
3. Leef even met die ene beslissing en als dat niet goed gaat, probeer ook even de andere beslissing. Je moet hierbij wel integer blijven tegenover jezelf, zeker als er andere mensen beinvloed worden bij je beslissing
4. Niets is perfect. Vaak genoeg is besluiteloosheid het gevog van het feit dat geen van de keuzes ons helemaal tevreden kunnen stellen. Afhankelijk van de situatie zal het soms makkelijker zijn en andere keren wat moeilijker
Besef dus dat niets perfect is
5. Oefen met beslissen en Relax! Life is beautiful :)

Beslissingen maken is doen we allemaal elke dag. Als we ons bewust daarvan zijn en onze onzekerheden laten gaan en onzelf accepteren, dan zal het elke keer een stukje beter gaan.

Met twinkle ogen en een brede smile

Aisah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten