maandag 4 maart 2013

Een lijstje van 5 voor mijn dochter. (en misschien ook wel een inspiratie voor andere dochters en moeders)

1. Je bent prachtig. Zo prachtig, mooi, slim en flink. Lieve schat, ik zal het nog ontelbare keren herhalen. Gewoon omdat het de waarheid is.


2. Kennis is kracht. Mama en papa zullen je onder andere naar school sturen waar je taal, rekenen, geschiedenis, wiskunde en zoveel andere kennis zal opdoen. Stel veel vragen, luister goed naar de antwoorden om te zien of je er tevreden mee bent en wees ervan bewust dat je van iedereen wat kan leren.
 
3. Wees bereid om hard te werken. Om je dromen waar te maken zul je hard moeten werken, om dit gedaan te krijgen. Geen enkele droom van elke persoon die je tegen zult komen is waar geworden zonder iets te doen. Hard werken is doen.


4. Wees dankbaar en bid veel tot God. Dit punt heeft te maken met spiritueel in balans zijn. Er zijn veel religieën op aarde verschillend in gewoonten en uitstraling. Ik wil dat je daarover weet. Maar waar ze naar mijn mening allemaal in 1 richting wijzen is dankbaarheid en bidden.


5. Houd een dagboek bij. Dit is iets persoonlijks. Je zult niet elke dag zin hebben om erin te schrijven en dat hoeft ook niet. Maar any krabbel , elk verhaaltje erin zal je creativiteit ontwikkelen en er ook een beetje voor kunnen zorgen dat je wat herinneringen voor jezelf bewaart, die je later zo makkelijk kan vergeten als je ze niet opschrijft.

Een lijstje van 5 is te kort voor alles wat ik je wil vertellen. Ik heb hier niet eens opgenomen dat familie, vrienden en vriendinnen geschenken zijn. Dat je kan rekenen op bescherming van je vader en broer.  Dat muziek je tot rust kan brengen. Dat teveel tevee niet goed is. Dat gelukkig zijn in jezelf zit. (mmmh , ik heb weer een lijstje van 5).

Terwijl ik dit schrijf , kijk ik naar je in je boxje waar je zo rustig slaapt. Je bent nog veels te jong om dit te lezen. Maar dat maakt niet uit. Over 10-20 jaar zal dit er nog steeds staan.

Ik houd van jouw Kaithlin. Met elke loop van mijn gedachte, met elke foton van mijn ziel.


2 opmerkingen: